Pınar Selek kimdir?

Pınar Selek, benim için,

(lise 2-3e kadar) Mısır Çarşısı'yla ilgili adını hatırladığım flu bir imajdır. Tahminen esmer, zayıflıktan iskeleti çıkmış; koyu renk saçları toplu, ( DHKP-C üyesi miydi neydi...) üniversite öğrencilerinden biridir.

(2008'in ortasına kadar) toplumsal cinsiyet çalışan az insandan biri olduğu için kıymetlidir. Okunacaklar Listesi'ne eklidir.

(2008 Eylül'de) anti-militarist, feminist, toplumsal cinsiyetçiliğe karşı tüm düşüncelerinin okunabildiği "Sürüne Sürüne Erkek Olmak" kitabını okuduğum sosyologdur, yazardır.

(2009 Şubat itibariyle) Lambda'da "Sürüne Sürüne Erkek Olmak" kitabının söyleşisinde tanıştığım, beni deneyimlerimi didiklemeye teşvik eden güler yüzlü insandır. Sandığım gibi zayıf, öfkeli bakışlı değildir. Sandığım her şeyin neredeyse tam tersidir (O kadar ki, "don yağı" denen ben, hoşçakal derken el sıkışmakla yetinememiş, sanki kırk yıllık arkadaşımmış gibi yanaklarından öpmüştüm).

Pınar'la, Pınar'dan bağımsız kurduğum ilişki bu işte:) Ve bunları yazarken anlıyorum ki, -her kimle ilgili olursa olsun- "biri" dediğimiz kişinin bilgisi başkasından gelir. O "biri"yle ilgili ne kadar bilgi sahibi olursanız, onunla ilgili kanaatiniz o kadar güvenilir ve başkalarının sunduğu bilgiden bağımsız olabilir. "Biri"gider, size ait tanımlar gelir...



Yolda yürürken kulak misafiri olduğum, gazetelerden dillenen konuşmalar var: "Pınar Selek diye "biri" var, Mısır Çarşısı'nı bombaladı" diyorlar. Peki siz Pınar'la tanıştınız mı???

2 yorum:

  1. pınarla ilgili güzel bir site var. www.pinarselek.com yazmadan edemedim.

    YanıtlaSil
  2. Pınar'ın mutlaka okunması gereken söyleşisi:
    http://tr.queercy.org/index.php?option=com_content&view=article&id=105:kadn-klnda-olmaz-abla&catid=4:roeportaj&Itemid=14

    YanıtlaSil

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz