Hacettepe'de son durum

Hacettepe'de ameliyat olmak için bir süredir uğraşıyorum; ama bugün artık bu ümitleri tamamen tüketmiş durumdayım. Hacettepe'de ameliyatı yapabilecek kadar yetkin tek kişi Kunter Yüce muayenehane meselesi yüzünden ameliyat yapamıyordu en son, hastane yeni bir karar aldı dediler, belki paralı maralı yaparlar diye tekrar sormaya gittim bugün... Nakka! Hastanede yapmıyor Kunter "Bey"... Başka bir Doçentin adı geçmişti elime, onu görmeye gittim. Poliklinikte onun hasta baktığı muayenehane odasının önü ana baba günüydü, erkek sayısı bir elin parmakları kadardı ve genelde uzakta bekliyorlardı... Suratımı asıldı; ama sessizce sıraya geçip beklemeye başladım. Bir tek cümlelik bir şey soracak bile olsam muhtemelen birkaç saattir bekleyen insanların sırasını gasp etmek istemedim... 1 saat kadar geçtikten sonra odaya sürekli girip çıkan hemşireyi durdurup " ben  hocaya sadece ameliyat yapıp yapmadığını sormak istiyorum, yardımcı olabilir misiniz" dedim çok da sesimi duyurmaya çalışarak. "Kimi ameliyat edecek?" dedi şöyle bir saçıma sakalıma bakıp... "Beni" dedim, etraftakiler duydu; ama anlam veremedi. Hemşire tam anlamamıştı; ama çekindiğimi fark etmiş olacak ki "dosyan yanında mı" dedi, çıkarıp verdim. Bir sonraki odadan çıkışında dosyaya bakıp durumu anlamıştı. Birkaç kişi içeri girdi, o arada ben "niye adım Berk demeyi unuttum, dosyadaki isimle çağırırsa afişe olacağım" diye dertleniyordum. Biraz daha vakit geçtikten sonra bana el edip "birazdan seni alacağım" dedi, adımı kullanmadı, rahatladım. Hacettepe'deki bu hassasiyetti işte vazgeçmek istemediğim... Odaya girdim. Çok düzgün ve bilgili bir adama benziyordu Doçent. Sürecimi anlattım, Kunter hocanın söylediklerini, kendisinin tavsiye edildiğini... Cinsiyet Geçişi Kurulu'nda Kadın Doğum'dan kimsenin olmadığını, kendi tecrübesinin az olduğunu başka hastaneleri deneyebileceğimi söyledi. Ben de hastalığım yüzünden hijyen şartları ve personelin transseksüaliteyle ilgili eğitimli  olması dolayısıyla Hacettepe'den vazgeçmek istemediğimi anlattım. Çok haklısın; ama malesef ben yardımcı olamıyorum, dedi. Hemen kısaca bir soruşturdum, Numune'de yapılamayacağını dahası hükümetin cezaları yüzünden tüm devlet hastanelerinin mümkün olduğunca bu işten kaçmaya çalıştığını öğrendim. Özelleri araştırmaya başlamam gerekecek artık. Bu arada SGK'ya karşılanıp karşılanmayacağı konusunda yolladığım e-bilgilendirme için hala cevap gelmedi, 21'inde cevaplamaları gereken yasal süre dolmuş olacak... Beklemeye devam.

4 yorum:

  1. Evet Yarin Son Gün Aciklandimi Peki?
    İyi Haberlerinizi Bekliyoruz.
    Mutlu Günler Berk.

    YanıtlaSil
  2. Merakla bekliyordum.. ümit ettim iyi,güzel haberler almanı ve almayı ama olmadı.Üzüntünün ortağıyım, üzüldüm belki biraz buruldu içim ama pes etmek yok.Güneş her sabah yeni ümitlerle ve yeni bir günle doğar..

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. SGK'dan bugün de haber çıkmadı yarın hukuk birimini arayıp gerekli fırçayı büyük bir zevkle kayacağım, hatta Hacettepe'deki durumun acısını onlardan bile çıkarabilirim:P
    ümitsizlik yok, hakkım olanı alana kadar durmak da yok.

    YanıtlaSil

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz