"Kız Arkadaşım Evlenmek İçin Beni Bekliyor"

Uyarı: bu konuda çok atarlıyım, bu sefer ağzıma geldiği gibi yazıyorum :



Belki 150-200 trans erkek tanımışımdır -20 si yabancı diyelim, geriye kalanların- belki 30u aynı, bu cümleyle figan ettiler. 5te 1 oran neredeyse yani. Sonunda ben de figan ediyorum! "Başkasıyla evlendirecekler" diyen var,  "evlenmek istiyormuş benimle evlenemeyeceği için ayrıldı" diyen var, "normal bir hayat yaşamak istiyormuş" diyen var, "tatmin olamıyormuş/ ... özlemiş o yüzden beni aldatmış" minvalinden laflar bile duydum! "Onu da anlıyorum", "o da haklı" diyen var...

O kız arkadaş

  1. Transseksüel bir adamla beraber olduğunun o an mı farkına varmış? Evlenmek istediğine/ (o her ne demekse) normal bir hayat istediğine o an mı karar vermiş?
  2. Süreci hiç mi merak etmemiş? -Anlatmadın mı?- Ha deyince olmadığını bilmiyor mu? 
  3.  Nasıl kötü huyluymuş ki seni aldatmak için bunu öne sürmüş
  4. Nasıl kötü huyluymuş ki senden ayrılmak için bunu öne sürmüş
  5. ...
Bir sürü şey daha sayılabilir; ama asıl soru şu: sen nasıl bir kafadasın ki sana, varoluşuna bu kadar saygısızlık eden birinin ardından "ben ayrılamam, onsuz olamam" diye ağlanıyorsun... Yapılan zaten saygısızlık, o biiir... Seçmediğiniz, suçunuz, ayıbınız olmayan bir şey için kimsenin size saygısızlık etmesine razı gelmek kendi kendinize yaptığınız saygısızlık, o ikiii... Yapılans saygısızlıklara rağmen saygısızlık edeni haklı bulup aklamak da kaçla çarpar siz hesap edin

2 yorum:

  1. birçok insan ilişkilerde kendini çiğneyebiliyor. galiba özgüven ve özsaygıyla ilgili. ne yazık ki toplumda kadınlar ve lgbt'ler olarak özsaygımızın içine etmek için elinden geleni ardına koymuyor bu heteroseksist, kadın düşmanı, sis-tem!
    (cis: latince "beri" demek, yani "öte" anlamındaki trans'ın zıddı. okunuşu "sis")

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle özgüven ve özsaygıyla ilgili... Etimolojik bilgi de çok güzel olmuş. Ama daha açık yazma ihtiyacı duydum: cis-gender transın tam tersini anlatmak için kullanılan bir sözcük yani na-trans, biyolojik cinsiyetiyle benimsediği cinsiyeti uyumlu demek, halk ağzındaki "normal"... Sadece bunu düşünerek bile aslında LGBTler; ama özellikle de translar "norm"la ilişkileri hakkında epey şeyi algılayabilirler

    YanıtlaSil

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz