Asliye Hukuk'ta İlk Mücadele

Bu yazıyı yazmayı bir süre erteledim, biraz olaylar gelişsin de öyle yazayım diye. Malum adalet sistemimiz biraz âtıl. Neyse...

2012 Eylül sonuydu; -şu anda Ankara'da ikamet ettiğim için- ve isim değiştirebilmek için ikametgahınızın olduğu yerin Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvurmak gerektiği için Ankara Adliyesi'nin yolunu tuttum. Tabii önceden internetten nelere ihtiyacım olacağına bakmış, ilk olarak hukuk 4. sınıf bir arkadaşın yardımıyla dilekçemi hazır etmiştim. Sonra evrakları toplamaya başladım:

  • (haliyle) ikametgahım (onu alırken sorun olmadı)
  • Hacettepe'den aldığım transseksüel yapıdadır raporum ( o zaten cepte)
  • Vukuatlı nüfus örneği (alırken senin mi benim klasiğinden başka sorun yaşamadım. Nüfus cüzdanı fotokopisi değil bu belge gerekiyormuş illa; ama kafa kağıdının da aslı da yanında olmalıymış, o kısmı hakimin yanına gidince anladım)
  • İki fotoğraf (bu kısmı da anlatırım
  • Tabii para da (farklı farklı fiyatlar duyduğum için yüklü gittim hatta)
  • (Trans kadın arkadaşlardan istendiğini bildiğim için) Sicil Kaydı da alayım buradayken dedim. Bir sıra var ki allah allaaaah! Ben diyeyim 5 tur dönüyor siz deyin 6, koca bahçede bir kalın bağırsak mübarek! Sevgilimle bekliyorduk  (onu da anlatacağım), sıkılmayız neyse dedik; ama sistem kilitlendi mi! Millet galeyana geldi, bağrış çığrış... Ben pembe kimliği yıllardır hiç yanımda taşımadığım için o gün de yanıma almak aklıma gelmemiş, zaten tırım tırım bekliyorum bu ismin sicil belgesini bana verecekler mi elimdeki vukuatlı nüfus örneğiyle diye... Yine "senin ismin mi" öyle mi böyle mi uzayacak diye gerginken bir de 4saatlik bekleyişin ardından tam sıra gelecekken sistem gidince aldı bizi bir gülme :D Sinirlerimi oynadı yani, neyse sistem çalıştı, memura "ya sadece vukuatlı nüfus cüzdanı var yanımda ama..." derken her nasılsa kadın hiç sormadan verdi kaydı. Oh dedik;ama o gün bitti tabii.

Neyse efendim, başka bir gün bu tomara dilekçeyi de ekledim gittim tevzi denen yere, sıra al, bekle... Sıra geldi, memur aldı kağıtları:

- Neymiş? İsim değiştirme...
- Evet
- ...... ...... .... ( ismimi okudu, yandaki memur hooop kafayı çevirdi) ha, cinsiyetle beraber, tamam (Yandaki iyice bir merağa geldi, yüzüme bakıyor, inceliyor, gözünde cık cık cık cinsinden bir bakış, bu arada işimi yapan memur gayet pozitif devam ediyor) Sicil Kaydı neden koydun buna gerek yok ki.
- Bizim davalarda bazen isteniyor. Suçlu olduğumuz için cinsiyet değiştirmek isteyebiliriz diye mi düşünüyorlar nedir (yan bankodaki uyuz kadına rağmen açık ve rahatım)
-Olur mu canım öyle şey... Şimdi sıraya koyalım; dilekçen... Ama numaranı yazmamışsın, onu bir yaz, tamam.
- Bitti mi?
- Bu kağıtla vezneye gidiyorsun... (yan bankodaki hala bakıyor, artık gitse de sorsam, konuşsam diye kıvranır halde ama) makbuzunu, dosyanı alıp tekrar bana geleceksin.
- Dosyayı nerden...
-... Vezneden söylerler.
- Peki, teşekkürler.
Gittim, aldım bir dakika içinde hepsini geldim geri, Yan bankodaki uyuz memur sanırım boş kalamamış, bir-iki cümle sorabilmiş ki hala kıvranır halde. Ben de ah diyorum sıram ona denk gelse de bir ağzının payını versem şunun... Gelecekti de; ama tatlı memur "ben alayım seni" dedi, işlemlerimi tamamladı:
- Hakkında hayırlısı olur umarım, dedi çok içten. Ah, böyle memur da var işte, dedim içimden, "çok teşekkür ederim". Raporun da var hemen sonuçlanır, endişe etme, dedi. Gülümsedim.
-Sağolun, bununla nereye gidiyorum şimdi?
- 10. Asliye Hukuk kalemine çıkıyorsun, hepsini ver onlara, dedi.

Gittim verdim. Kalemde de duruma aşinaydılar, yardımcı oldular. Gel gör ki fotoğrafın son 6 ayda çekilmiş olması gerekiyormuş, "bak şurada bir yer var, hemen git de çektir mesai bitmeden" dediler, sıcakta koştur koştur oraya gittim, çektirdim geldim. Kalem aldı beni "gel, hakim beye gideceğiz" dedi. Kürsüde oturuyor 60larında bir amca, ben kapının orada durdum, kalem yanına gitti, anlattı. Dilekçeye bir göz attı. Adımı okudu "sen misin?" dedi, "evet" dedim. Tabii ben gömlek, şort, sakal... "Senin adın mı?" dedi bir daha... Yahu amca...! dilekçe de insanlar inanmıyor, kimliği çalmış muamelesi yapıyor yazmışım zaten, hadi o kadar okumadın o an diyelim rapor da orada, neyini soruyorsun?! diye bana bir geldiler. "Yaklaş bakayım. Nüfus cüzdanını ver bakayım" demez mi bu sefer de :D "Yanımda üniversite kimliğim var" dedim, "TC falan yazıyor..." dememe kalmadı "o olmaz, neden nüfus cüzdanın yok yanında, al bunu, nüfus cüzdanını al, yarın gel" dedi, gönderdi beni... "La havleee" de dedim kendime de kızdım " be salak ne olur ne olmaz diye bugün bari almayı akıl etseydin ya" diye... Neyse ertesi gün bu sefer kimliği cebe atıp gittim, kalemle bu sefer hakim odasına gittik, kalem tekrar kağıtları verdi, hatırlattı. "Evet, okudum ben o dilekçeyi. Ver kimliği" dedi, kimliği uzattım. Bana bakıyor, kimlikteki fotoğrafa bakıyor (hormondan önceki bir fotoğrafım), dilekçedeki fotoğrafa bakıyor, bir daha bir daha... Bana geldiler tabii... Ya ben dilekçede ne yazdım, sen hakimsin, yoldaki adamın yaptığını, banka memurunun, kargocunun yaptığını yapıp beni rencide etme işte! Sen bari etme! Kaç yıllık hakimsin belli, hiç mi denk gelmedin!

Şans bu ya belli ki denk gelmemiş, davayı kabul etti; ama beni tekrar Hacettepe'ye yolladı, neymiş efendim raporum eskiymiş, bir yılı geçkin rapor olmazmış. Benim rapor da 14 aylık mı ne o zaman. Kalemle beraber çıkardı bizi dışarı, kaleme diyorum ki " ben biliyorum, 5 yıl geçerli bu raporlar", "hakim bey öyle dedi yapacak bir şey yok" diyor, çekiniyor. Neyse, dedim, Hacettepe beni tanıyor, aynı raporu yeni tarihle verece atla deve değil ya, bir haftaya alırım çok çok" Elime bir mahkeme yazısı verdi kalem, "adli vaka olduğun için mühür vuracağız; ama bugün geç oldu, hastaneye yetişemezsin, nasıl olacak?" dedi. "Şurası zaten, yetişirim belki, vurun siz" dedim. Vurdular, koştum gittim, ancak belgeyi psikiyatrideki daha önceden beni tanımayan bir doktora verip gün alma fırsatım oldu. Böylece damgalı gezmekten kurtuldum. Hastane macerasını ayrıca yazacağım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz