Rahim Aldırma Ameliyatının Faturası

Trans erkekler olarak rahim ameliyatının getiri ve götürüleriyle ilgili eksik bilgilendirildiğimizi ve gerekli olduğu konusunda da yanlış yönlendiriliyor olaBİLECEĞİMİzi düşünüyorum ben de birkaç kişi gibi... Bu ameliyatı oldum ve vücudum bence hiç de iyi tepki vermiyor buna... Yani ameliyatla ilgili bi komplikasyon yok, hiç de olmadı, şükür, okumuşsunuzdur... Ama hepsi ameliyata bağlı komplikasyondan ibaret değil ki bu işin... İlk iki ay cildimde tuhaf kırmızı kuruluklar çıktı geçmedi mesela, beynimin de adaptasyon sorunları çektiğini tahmin ediyorum; çünkü üzerinde bir ağırlık var da tam performans çalışamıyor sanki, psikolojik olarak da yorgun hissediyorum. Tamam kimliği de aldım, mutluyum falan ama meme ameliyatından sonraki gibi canlı canlı değilim mesela...

Hormon iğnesinin tam 10. haftası dolduğu gün menapozlu teyzeler gibi yerime sığamadım, sıcak basmaları, bi afakanlar, bir haller geldi, ertesi gün gidip iğneyi vurulana kadar da sürdü.

Ya ben çok yoruldum ve kuruluk dışındaki bazı şeyleri de bu ameliyatın sonucu olarak yordum ya da bu kadar ani bir hormon dengesi değişiminin sağlıklı olmadığını kabul etmeliyiz. Ve Endokrinologlarla daha yavaş bir geçiş için gerekirse östrojen takviyesi yapılması konusunda tartışabilmeliyiz.

Hatta umarım bu blogla bir şekilde karşılaşan bir endokrinolog olur da bu tartışmayı benimle yapmak için gönüllü olur...

2 yorum:

  1. Oncelikle gecmis olsun. Kimlik degisimi icin bu ameliyat sart degil mi ? Diger bir sorum ise kimlik degisiminden bagimsiz, testosteronu devamli almak zorunda misiniz rahim ameliyati yaptirsaniz da yaptirmasaniz da yoksa bir zaman sonra birakabilir misiniz (etkilerini kaybetmek istemediginizi varsayiyorum)?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Sorularınıza kırılmayacağınızı umarak şöyle cevap vereceğim :

      1) Kimlik değiştirmek için ameliyat zorunlu mu? http://transsicko.blogspot.com/2013/02/rahim-aldrma-histerektomi-ameliyat.html
       2) Transseksüeller Ömür Boyu Hormon İlacı Kullanır Mı? http://transsicko.blogspot.com/2013/03/translar-omur-boyu-hormon-ilac-m-kullanr.html


      Yukarıda linklerini paylaştığım bu bilgi bankası hem trans erkeklerin hem de kamuoyunun trans erkeklikle ilgili merak edebileceği tüm soruları yanıtlamak iddiasıyla çalışan, yöneltilen yeni sorularla gelişen ve büyüyen, (şimdilik) 130 başlığı bulunan, haftada ortalama 10bin tıklanan interaktif bir blog (yani 3ayda 4,5 yılını dolduran bu blogun bir buçuk katına yakın tıklandı). Hormon, dava, meme gibi pek çok etiketle pek çok soruya cevap veriyor, göz atmak isteyeceğinizi düşündüm.

      Sil

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz