Yerel ve Genel Seçim Seçin Seçin Bakalım Seçin

****Bu ara çok aksattığımın farkındayım; ama huyumdur, düzenli günlük de tutamam ben neyse hemen bugün sabahlayarak telafi ediyorum (çok okuyucusu varmış gibi yapmanın da böylesi)...****


Toprağı bol olsun Cem Karaca'nın söylediği "Bindik bi alamete" diye çok eğlenceli bir şarkı vardır. Hatırlanası sözleri :


yol dediğin yol gibi ulaşmalı bir yere

biz dön baba dönelim geliyoz aynı yere

bu döngü kısır döngü başı var da sonu yok

dönüyom dönemiyom sonunda bi çıkış yok

amaneeeyy!


yerel ve genel seçim

seçin bakalım seçin

ki dön baba dönelim

aynı yere gelelim

çete çeteye çatmış

çete çete içinde

battıh buruna kadar

cafer getir peçete

amaneeeyy!


nush ile uslanmam

ben etmeli beni tekdir

tekdirden anlamazsam

artık hakkım kötektir

eskiden adam gibi

oturur meze yerdik

şimdi meze yer gibi

oturup adam yiyoz gariee...

'e o zaman siz buna müstehaksınız ulen!


Oy verenlerin homojen bir grup olmadığı malumumuz... Yine de biz buna müstehakız leen! Niye söyleyeyim...:

'80 darbesi yapılırken dünya hala çift kutuplu sayılırdı; ama Türkiye Sovyet blogunun ayağının sallantıda olduğunu fark ettiğinden değil, siyasal varlık olarak bütünleşmeyi talep etmeyen ve para yağdırabilen ABD'yle müttefik olmak işine geldiğinden yerini net olarak çoktan belirlemişti. Hatta '80 darbesinin ortak çıkarların yürürlüğe konması konusunda hükümetin atıl kalması yüzünden de yapıldığı da söylenenler arasında (bkz: Zincirbozan).

Daha sonra Özal,tamamen monetaire ve dış sermayeyi özellikle de Amerikan sermayesini davet eden bir yaklaşım ve IMF'le bağlantıların artması, sonra o sonra bu; ama uluslar arası ekonomi politikası adına bir farklılık var denebilir mi...?

Kısaca demeye çalıştığım '80 lerde Türkiye'nin uluslar arası düzende yerini seçtiği ve bununla birlikte daha sonraki toplumsal algıda sağ ve sol arasında da hangi tarafın yükseleceğinin belirlenmeye başlanmış olması... Hâlâ 80 anayasasıyla yönetildiğimiz hatırlanızsa daha anlaşılır olabilir söylediklerim.

Yani Genel Seçimlerden umutlu değildim AKP olmasa MHP gelirdi o veya bu veya şu merkez veya merkez sağ "ABD (aslında ona yardakçı denir ya) müttefiki" uluslar arası politika devam ettirilecekti vs.

Zaten şimdiye kadar ,solun (elbette CHP'yi sol saymıyorum), iktidara en fazla yaklaşık 4te 1 (%25)'le geldiği, bundan başka çoğunlukla seçimlerden merkez, merkez sağ, sağ partilerin "başarılı" sonuçlar aldığı düşünülürse, evet, sağ hep daha geniş bir tabana sahipti, umutlu olmak da anlamsızdı Genel Seçimler için...


Ya Yerel Seçimler? Yukarıda yazdığım şarkıyı çok sevmeme rağmen ordaki "ikisi de aynı halt" göndermesini belli ki görmezden gelmek istedim. Yerel seçimde eni koyu ismin oyların akışı konusunda bir etkisi vardır, dedim! Mustafa Sarıgül beni doğruladı; ama Kemal Kılıçdaroğlu'nda hayal ettiğimle kaldım.

'60 darbesi ne bahaneyle yapılmıştı bir hatırlasanıza "hükümetin cahil ve yoksul haklı kandırarak..." Yahu 50'de cahil ve yoksulduk diyelim 60geldi 70, 80 geldi, milenyum oldu... Ulan cahil ve yoksuluz da salak olmamalıyız artık bu kadar da ya! 60 yılın 50sinde hiç mi ders almıyoruz biz?! Hâlâ gazetelerde vaatler boş çıktı haberleri. Buyrun bugün okuduğum gazeteden bir örnek:
haberi okumak isteyecekler için link: http://www.evrensel.net/haber.php?haber_id=49037
Demek ki neymiş yerel genel ayırt etmeden umut edilmeyecekmiş... "Bizim milletimiz adam olmaz"mış. Yanlış anlaşılmak istemem, bu oy kullanmayalım zaten bir şey olduğu yok olmayacak da besbelli yazısı değil. Farklı düşünenlerin varlığını görmeleri rahatlıklarını bir nebze olsun ellerinden alırsa bu benim içimi soğutmaya yeter. Irak'a savaş açılmasını mitinglerle değiştiremediysek de, seçimlerde oy verdiğimizi iş başında göremiyorsak da asimile edilmiş, sinmiş gibi yapmak en kötüsü. Ben her seçim günü yine birkaçınızı yataktan kaldırıp oy kullanmaya ikna edeceğim. Naif diyebilirsiniz; ama kamuoyunun gücüne hâlâ inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz