Sakal meselesi

Karıştırılma hikayelerinden yorulan trans erkekler için sakal önemli bir konu olabiliyor ya da bir erkek sakallı olmak isteyebiliyor, benim aksime : )

Kabul etmek gerek, kıl tüy mevzuları erkeklik için önemli bir ölçüt, beni 5ay kadar bir zamandır görmeyen bir arkadaşım, erkek kardeşimden çok sakalın var, dedi sonra da başladı anlatmaya, (94'liydi galiba erkek kardeşi) dertliymiş çok tüyleri çıkmıyor diye, herkesin çıktı benim çıkmıyor diye karalar bağlamış, dalga da mı geçiyorlarmış, kızlar tüysüz sever diye avutmaya çalışıyorum, dedi : ) Halbuki yarma gibi bir oğlan, hani "kız gibi" muhabbeti yapılacak biri de değil... Üzüldüm bu kadar dert etmesine...

Benim, hematolojik rahatsızlığım yüzünden yüzümde herkeste olandan biraz daha fazla sivilce oldu sanıyorum. Kıl kökü iltihaplanması sonuçta sivilce dediğimiz, benim hastalığım da enfeksiyona, iltihaba yatkın olmakla ilgili... Kendimce vardığım sonuç bu. Yine hastalığım yüzünden pek jilet kullanmamam gerekiyor, enjeksiyonu tetiklediği için. Ayrıca sivilce varsa traş olunmaz bilindiği gibi, yayılmasın diye... Ben de bu sebeplerden çok seyrek traş oldum. Sakalı hızlı çıksın diye her gün traş olduğunu söyleyen insanlara hayretle baktım... Jiletin tüyleri arttırdığını değil, sertleştirdiğini düşünüyorum bir kere açıkçası.... Ayrıca traş ölü de olsa en üst deriyi kazımak demek bir kere, cilde o kadar eziyet etmemek gerek bence... Her neyse... Seyrek traş olmama rağmen artık gürül gürül değilse de Jhonny Depp kadar bi sakalım var, bıyığım yoksa da : )

Ama sakal dertli bir şey... Geçen televizyonda şöyle bir laf duydum: "dünyanın derdi sakal gibidir; sen kesersin o uzar, o uzar sen kesersin" : ) Bayıldım lafa açıkcası! İstemesen bile kesmemenin imkanı yok, kötü görünüyor, kessen iki- üç gün sonra uzuyor, bir de çıkarken kaşınması var... Özellikle jilet kaşındırıyor... Traş makinası diye bir devlet var bu arada, cildinizi kazımıyorsun, çim biçme makinası gibi üstteki tüyleri kesiveriyor... Saç traşında da kullanılan versiyonlar trans erkekler için ayrıca güzel, az sakalın var diyelim, tümden kesmek zorunda değilsin, 3mm'lik versiyona ayarlayıp istediğin yerini istediğin kadar kesebilirsin... Bu çoğu zaman aynaya daha mutlu bakmak demek, bunu biliyorum : )

Kıldan tüyden mevzular deyip geçilmemek gerek : ) ama üzülmeye de değmez, derdiyle birlikte geliyor : )

2 yorum:

  1. olduğun kişiyi yaşama arzunu ve bu yoldaki adımlarını hayranlıkla izliyorum fakat blogunun çok fazla bilinmediğini düşünüyorum yani "farklı" ya da "öteki" insanlarca da okunması bilgilendirme ve eğitme açısından iyi olur diye düşünüyorum. sadık bir okurdan samimi bir görüş olarak kabul et olur mu? :)

    YanıtlaSil
  2. tabii ki:) tüm mail adreslerimin altında imza olarak blog adresim var,facebook'ta da profilde var... ben de isterim daha fazla bilinsin; ama daha ne yapabilirim onu bilmiyorum:)

    YanıtlaSil

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz