Kafa Patlatan Saçma Sorular

KPSS, Kamu Personeli Seçme Sınavı veya Kafa Patlatan Saçma Sorular... Bir sınava gireceksiniz, önemsiyorsunuz diyelim, hazırlandınız bir süre sınava sonunda gireceğiniz günden bir önceki güne geldiniz, ne düşünürsünüz?
  1. Kaçta kalkmam gerek?
  2. Yanıma ne almam gerek?
  3. Üstüme ne giysem?
  4. Kahvaltıda ne yesem?
  5. Hangi yoldan gitsem? ...
Transseksüelseniz bunlardan önce düşündüğünüz şeyler olur. Devlet, sizi baştan o sınava giren diğer birçok kişiden daha çok zorlayarak elemeye çalışır:
  1. Girişte kimliğimi göstermem gerekir mi?
  2. Ehliyetim sayılır mı?
  3. Üzerimi kadın polise mi erkek polise mi aratmam gerekir?
  4. Salon başkanı veya görevli kimliğimle olan uyumsuzluk yüzünden beni sınava almamazlık eder mi?
  5. Görevlilerden herhangi biri beni rencide edecek transfobik bir tavır sergiler mi?
  6. Durumu gidip benim mi açıklamam gerekir, onların mı sormasını beklemeliyim?
  7. Açıklamam gerektiği an ne demem gerekir?...
Tam bir varoluşsal kriz! Malum KPSS çalındı, eğitim bilimleri sınavı iptal edildi ve güvenlik işleri MİT'e devredildi. Ehliyet sayılmayacak illa nüfus cüzdanı getirilecek, dendi. O sınava tüm bunları düşünerek gittim, sınav kartımı erkek polise gösterdim, üzerimi arattım içeri girdim sırama oturdum, salon başkanının kapının önünde olduğu bir an yanına gittim: "Sınav sırasında bir karışıklık olmasını istemediğim için söylemek istedim kimliğim, adım ve görüntüm arasında bir uyumsuzluk var; ama isterseniz farklı kimliklerden kontrol edebilirsiniz" dedim sınav kartımı üniversite kimliğimi, iett pasomu, nüfus cüzdanımı verdim; o incelerken (belgisiz) " gördüğüm tedavi yüzünden böyle bir uyumsuzluk" olduğunu belirttim, ne tedavisiymiş neymiş hiiiç açıklamadım. Kimliklerimi geri alıp yerime geçtim, o andan itibaren de bunların üzerimde yarattığı gerginlik an an azaldı. Mesele benim meselem, çözüm yine bende, kendime sahip çıkıyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz