Delikanlı Transerkek // Devre

"Devre" bilirsiniz, askerde çok kullanılan bir terimdir. Askeriyede; sadece paşa, onbaşı çavuş ve benzerleri arasında hiyerarşi yoktur; askeriliğe başlama tarihine göre aynı rütbedeki erler arasında da hiyerarşi kurulur. Üst devreye hürmet, alt devreye gerekirse hürmet eTTirmek kaidedir.

Geçenlerde MSN'ime bir ekleme talebi geldi: "delikanli_xxxx@..." (x'ler adı), hiçbir açıklama yok (gerek facebook'ta gerek msn'de tanımadığım birinden gelen davetlerle ilgili benim için en sinir bozucu olan şey bir açıklama olmaması). Hoşlanmadım; ama "oraya MSN koyduysan bu olacak" dedim, ekledim. "Aynı durumdayız, röportajını okudum, birçok konuda cümlelerimizdeki noktalar virgüller bile aynı" dedi. Derneğe üye misin, sevmiyorum ben dernekleri, (...) kendine trans diyen geylerle lezbiyenlerle dolu, dedi (ve daha önyargılı, düşüncesiz laflar da etti; ama ancak birkaç cümleyle araya girebildim, "28yaşındayım ortamı da insanları da çok iyi tanıdım; o yüzden bana hiç onları anlatma istersen, kendini bilmez çok" buyurdu abimiz ben de uzatmadım); Voltrans'ı duyunca çok iyiymiş dedi. Sonra (alıntıladığım cümlede sinyal vermişti zaten, o cümleyi mütakiben) başladı "devre" muhabbeti."

Sanırım sen de yeni başlamışsın " ,"sakal durumuna bakılırsa hormona başlamadın bile?","maval onlar","bak daha yeni sayılırsın, ben neler çektim" ... Tüm konuşmayı yazmak niyetinde değilim. Kızgınlıkla önyargılı anlattığımı düşünüyorsanız, yukarıdaki alıntılar bire bir alıntılardır demem yeterli olur sanırım. Geçtiğim süreçle ilgili kusurlu bulmadığı hiçbir şey olmadı, ne hastane ne kullandığım ilaç alıntıladığım minvalden laflar hep... En sonunda "boşuna kötü polisi oynuyorsun" deyince cellallendi. Birçok şey konusundaki bilgisizliğini yüzleyince erk-ekliğe yakışır ayırımcı bir hakaret edip çıktı.




Trans erkekler askere gitmiyorlar; ama "devre" hiyerarşisi özlemi çekenler var sanırım. Trans kadınlar arasında da "anne"lik, "domez"lik gibi kurumlar vardır, trans erkekler için bu az önce anlattığım "devre" sistemidir. O hormona başlayalı o kadar olmuş, bu ameliyatlı, o kimlikli gibi şeyler üzerinden altlık-üstlük hiyerarşisi geliştirmek yani. Ben bu sisteme biat etmeyi reddediyorum. Ne benden sonrakine diz çöktürmek ne benden önde gidene yaltaklanmak gereği duymuyorum. Başta transseksüeller, herkesin bilmesi gerekir ki, bir insanı erkek ya da kadın yapan bu aşamaları geçirmek değildir. İnsanın içindeki -bir olgu olarak- erkeklik azalıp artmaz, bir insan testesteron alınca daha erkek olmaz, aynı sünnet olunca daha erkek olmadığı gibi. "Daha erkek"lik diye bir şey yoktur. Bu yüzden hiçbir zaman ne ulaştığım ne bana ulaşan bir trans erkeğin benden daha az veya çok erkek olduğunu düşünmem. "Siz"li, "ricacı" bir dil kullananlara da "sen" diline geçmeyi teklif ederim ki aramızda hiyerarşi olmasın. 



İnsan dengine açar derdini, "ricacı" olduğuna ricasını yaptırdı mı "öküz öldü ortaklık bitti" olur. Akran desteğiyse bununla yürümez, bir gönül işidir sonuçta, arkadaşlıktır, destek vermektir birbirine. "Ben unumu elemiş eleğimi asmışım, o benden yardım alır" diye düşünerek bu destek verilemez. "B
en o ezildiğim devreyi tamamladım ve/veya senden daha az eziliyorum" diye düşünmek üstten bir tavır olur; destek bulmayı uman  kişi içinse "benim gibi" dediği insan tarafından ötekileştirilmek onulmaz bir yara olabilir. 

Kimsenin bir de  "kendim gibi" dediğinden ahkam dinleyip moralini bozmaya ihtiyacı yok trans erkekler içinde, hayat yeterince yıpratıcıyken. 

Hayatta zaten ezilen birini  ezip bundan iktidar, ego tatmini çıkarmak yolunda olan trans erkekler   lütuf sandıkları şeyleri söylemektense susarlarsa belki de arkalarından gelenlerde daha az tahribat bırakırlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz