"Sistemin Farklı Olmasını Dilerdim"

Dün Facebook'ta şöyle bir yazıyla karşılaştım:

Millete bir sordum "doğru mu bu?" diye, doğru diyen oldu...Bugün bu fotoğrafı gördüğümde işin farklı bir boyutunun daha olduğunu fark ettim. Biraz araştırdım, Sağlık Bakanlığı SGK kapsamındaki birçok ameliyatı da listeden çıkarmanın derdine düşmüş, biyolojik erkeklere yapılan penis operasyonları bile liste dışı tutulmaya çalışılmış hatta yanlış anlamadıysam... Cinsiyet geçişi ameliyatlarının böyle bir durumda muhtemel ahvali aşikar...
Malum, Tam Gün Yasası çıktı çıkalı ameliyat tarihi almaya çalışıyorum, alamıyorum. Hacettepe Psikiyatri Bölümü'nün Transseksüalite konusundaki yetkili kişisi ve uzmanı olan psikiyatristimin yardımına başvurduğumda da sonuç alamadım, alamıyorum. Kime sorsam "acil ameliyatlar bile yapılamıyor" diyor. Şimdiye kadar  'ha oldu ha olacak' diye beklememin, ameliyatlar için de ısrarla Hacettepe'yi tercih etmemin birkaç sebebi vardı. Önce sağlığımdan kaynaklı sebepler: Hacettepe'nin hijyen ödülleri, doktorları tanımam, doktorları daha önce hastalığımla ilgili bilgilendirmiş olmam, özel oda vs. Sonra trans olduğum için taşıdığım hassasiyetlerin orada karşılanması: Hemşiresinden hasta bakıcısına kimsenin transfobik yaklaşmaması, kimlik adım yerine kullandığım bir ismim olup olmadığını doğrudan sormaları vs. E tabii ki bir de para, devlet hastanesinde bu kadar iyi şartı bulabilirken neden paralı olacaktım ki ameliyatı? Fakat yeni sağlık düzenlemeleri tüm ümitlerimi söndürdü. Ameliyatı özelde olmak zorunda kalacağım gibi görünüyor. Ama bugün bu fotoğrafı görüp araştırınca kendi derdimin dışına çıkıp büyük tabloyu görmemi sağlayan bir ışık yandı beynimde. Zaten artık devlet hastanesi diye bir şey kalmamış ki... Sosyal Güvence diye bir şey yok, bir şirket gibi yönetiliyor Sağlık Bakanlığı. Sosyal Devlete inanan biri olarak bu farkındalık bende hayal kırıklığına sebep oldu... Ben kendi hayatımla ilgili birçok şey diliyorum: 'keşke boyum daha uzun olsaydı' diyorum, 'keşke daha uzun bir yüzüm olsaydı' diyorum, keşke 'ilkokul ikide koşup burnumu çatlatmasaydım :) ' diyorum, keşke 'teyzem beni böyle de sevebilse' diyorum, 'keşke ameliyatımı bir an önce olabilsem' diyorum; ama daha büyük pencerede kendim ve hepimiz için tek bir dileğim var: "Sistemin farklı olmasını dilerdim!" İşte ilham kaynağım: Amerika'dan bir trans erkek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz