"Pişman Olur Muyum?"

Cinsel kimlikleri çok net olsa da sosyal korkular, ekonomik güçlükler vb. sebeplerle cinsiyet geçiş sürecini başlatmaya karar veremeyen insanların en sık sorduğu soru bu: "Pişman Olur Muyum?" Bu aslında, trans bireye dışarıdan en sık yöneltilen sorulardan biri aynı zamanda: "Bak, bunun geri dönüşü yok. Ya pişman olursan??"
Ben başka biri için bu soruya elbette cevap veremem. Nasıl bileyim sen pişman olur musun??! Şöyle cevaplıyorum bu soruyu yöneltenleri: Ben pişman olmadım ve asla olmayacağıma eminim; çünkü karar vermeden önce kendimi çok uzun süre (5-6yıl) dinledim, o bedende yaşayamayacağıma o cinsiyetten diğer cinsiyete doğru atılacak her adımın benim için daha ferah adımlar olduğuna tamamen kanaat getirdiğimde süreci başlattım." Pişman olmamakla ilgili bildiğim tek formül bu:

  1. Kendini tanı
  2. İki cinsiyet arasındaki farkları incele
  3. Cinsiyet geçişiyle ilgili edinebildiğin kadar bilgi edin (oku, araştır, sor)
Sonra kendin karar ver... Kararı veren sen olursan ve sorumluluğunu alabiliyorsan süreci yüretecek kadar yetişkinsin demektir. Yoksa o psikolojik, maddi, sosyal yükle baş edilebileceğini sanmıyorum açıkçası.


(Kuirfest'te bununla ilgili bir film varmış, onu ekleyeyim, ilgililere duyurayım dedim. Regretters, İsveç yapımı bağımsız bir film. İnternette bulup izleyebileceğinizi sanmıyorum, en azından şimdilik; ama festivalde izleyebilirsiniz.) (Trailer için tıklayın) (Özet için tıklayın)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz