T'siz.

Ciddi, idealist blog demek beni bazen sınırlıyor. Arada bir içimi dökesim gelince mahremiyet hissi kabarıyor, "ciddi ve idealist değil" diyorum çoğu kez, vazgeçiyorum. Bu sefer öyle yapmayayım dedim; çünkü içimi dökeceğim konu doğrudan "trans" bir konu. Malumunuz Hacettepe'de süreci başlattım, kurula çıktım ve istenen ana bilim dallarından konsültasyon almak için bir takım testler yaptırmaktaydım. Plastik Cerrahi için çok erkendi. KD için de öyleydi aslında da, aradan çıkmış oldu... Esas önemli olan Endokrin'di; çünkü "Hormon Tedavisi"ni onlar kararlaştırıyorlar... Neyse kan ver, 3 gün sonra gel al'larla yaklaşık 3-4 haftada o süreyi de bitirdim. Gerçi bunda İstanbul-Ankara arası git gel yapmamın da payı var, kimbilir yaşadığım şehirde bunu yapıyor olsam o kadar uzamayabilirdi. Her neyse. Sonunda Endokrin'den olur geldi, hastalığım yüzünden Hematolojiden de olur istediler, o da tamam; FAKAAAAT Testesteron (T) kullanmaya başlayamadım; çünkü canım ailem gidip gözyaşları içinde sağlığımla ilgili endişelerini anlatıp doktorları endişelendirmiş ve psikolojik takip benim bu sorunla baş etmemi de içeriyor. Uzun lafın kısası, ailemin kabul edememe süreci yüzünden T başlama tarihimi gönülsüzce erteledim; bunu yaparken asıl derdim psikolojik takibimi zedelememekti, bunu da açıkça söylüyorum; çünkü kaç yıldır tanıdığım insanlar... Birkaç haftada değişmeyecekler bunu biliyorum. Örneğin annem için attığım bu uzlaşmacı, iletişime açık adım mutlaka çok önemli; ama babam için hiçbir şey ifade etmiyor, bunu biliyorum. Diğer yandan onlara "alışmaları için zaman vermek", kabul etmeleri gibi bir talebim yokken çok bağlamdan kopuk geliyor. Hem beni birey olarak algılayamayan, "sen bizim çocuğumuzsun kendi hayatını kurunca ne istersen yaparsın" kafasından çıkamamış insanlar bunlar... Onlardan bağımsız bir karar olması bile onlar için yeterince yıkıcıyken bir de "yıkıcı" bir karar olması onların birkaç haftada düşünüşlerinde yeni bi pencere açma ihtimalini hepten ortadan kaldırıyor.

Psikologum uzlaşmamı "önerdi", ben de bir terazi aldım... Başlamakla ödeyeceğim bedelle başlamamakla ödeyeceğim bedeli ayrı ayrı kefelere koydum. 1. kefede başlamak: Mezuniyet fotoğraflarımı etkileyecek kadar T kullanmış olmak için geç(-), görünüşümün ve sesimin iki arada bi derede olmasından sıkılmak önemli bir ağırlık kefede(+++), ameliyatlar için 1yıl testesteron kullanmış olma şartı var(+-), Psikoloji sürecin etkilenmesi: sabırsız/aceleci görünmek, "akîl" olmaktan çıkmak, aileyle ilişkilerde uzlaşmacı olmayan taraf durumuna düşmek(-----) Hormona verdiğimden daha fazla önem yüklemek/ Hormonu erkek olmanın bi aşaması olarak lanse etmek (--) .Haliyle bi hayli hafif kaldı başlamak kesesi başlamamaya göre... EEEENNNN FAZLAA Ağustos'a kadar ertelenebilir olduğuna karar verdim -ki psikologun randevusu 20 Temmuz-. Umarım doğumgünüme bu işler bitmiş olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

lütfen başlıkla ilgili yorum yazın, bana ulaşmak için transsicko@hotmail.com adresini kullanabilirsiniz